|
|
![Klik hier om dit item toe te voegen aan de selectie](images/unchecked.gif) |
Titel |
Naar de bioscoop of naar de videotheek? : publieksonderzoek t.b.v. het 'window'beleid |
Auteur |
M. van Gisbergen |
Jaar van uitgave |
1999
|
Annotatie |
Doctoraalscriptie Marketingcommunicatie, Communicatiewetenschap, Katholieke U.niversiteit Nijmegen
|
|
Trefwoorden |
publieksonderzoek (vorm), bioscopen, films, audiovisuele media, marktonderzoek, scripties (vorm) |
![](images/edoc_key.jpg) |
Samenvatting Window-overeenkomsten, de termijn dat een recente bioscoopfilm nog niet op video of op de televisie vertoond mag worden, zijn vaak richtlijnen die door de sector zelf zijn vastgesteld, en in sommige landen bij wet vastgelegd. Het doel ervan is, de bioscooprecettes niet te laten lijden onder de andere distributiekanalen. De bioscopen fungeren als een 'window': ze geven bekendheid aan een film. Onderzocht is wat er zou gebeuren als de window-termijn zou veranderen: hoe zou het filmpubliek zich gedragen? Hoe concurreren bioscoop en video met elkaar? De conclusie is dat de video-window moet blijven bestaan en zelfs versterkt: er moet een vaste termijn worden gehanteerd. |
|
|
|
|