|
|
![Klik hier om dit item toe te voegen aan de selectie](images/unchecked.gif) |
Titel |
Culturele en kunstzinnige vorming als vak in HAVO en VWO : ervaringen van docenten en leerlingen met CKV 1 |
Auteur |
L. Vogel, W. Veugelers |
Corporatieve auteur |
Instituut voor de lerarenopleiding, Universiteit van Amsterdam |
Plaats van uitgave |
Amsterdam |
Uitgever |
Instituut voor de lerarenopleiding |
Jaar van uitgave |
2000
|
Reeks |
De pedagogische dimensie |
ISBN |
90-6813-635-6
|
Annotatie |
IV, 101 p. : tab. ; 24 cm. - Literatuuropgave : p.100-101
|
|
Trefwoorden |
culturele en kunstzinnige vorming (leervak), voortgezet onderwijs, pedagogiek, Nederland, onderzoeksrapporten (vorm) |
Samenvatting Voor het schoolvak CKV 1 moeten leerlingen culturele activiteiten ondernemen, zoals voorstellingen en tentoonstellingen bezoeken, een vorm van 'ervaringsleren'. Om inzicht te krijgen in de organisatie en de effecten van het vak CKV 1 zijn kunstdocenten en leerlingen van vijf scholen diepgaand ondervraagd. Onderzocht is o.a. wat leerlingen van het vak vinden, welke pedagogische doelen de docenten willen bereiken en hoe het vak wordt geïntegreerd in de lesprogramma's. Samenvatting in BK-informatie 22(2000)7(20okt.14-15). |
|
|
|
|
|