|
|
![Klik hier om dit item toe te voegen aan de selectie](images/unchecked.gif) |
Titel |
De beleveniseconomie : werk is theater en elke onderneming creëert zijn eigen podium |
Auteur |
B.J. Pine II, J.H. Gilmore, Th.H.J. Tromp, I. Jacobs |
Plaats van uitgave |
Schoonhoven |
Uitgever |
Academic Service |
Jaar van uitgave |
2000
|
ISBN |
90-5261-325-7
|
Annotatie |
322 p. : afb., tab. ; 22 cm. - Met lit. opg. - Met reg. Oorspr. titel en uitg. : The experience enonomy. - Boston : Harvard business school press, 1999
|
|
Trefwoorden |
beleving, economie, economische theorieën, consumenten, theater, markt, amusement, attractieparken |
Samenvatting Volgens de auteurs is er een nieuw tijdperk aangebroken, het tijdperk van de beleveniseconomie. De klant wordt het nieuwe product, de belevenis van de klant staat centraal. Bedrijven als Disney en Barnes en Noble, in Nederland bijvoorbeeld de Efteling en Scheltema, beseffen dit ook. De theater- en amusementsindustrie wordt als voorbeeld genomen voor deze cultuuromslag. Verslag van een gesprek met Pine over zijn visie in het tijdschrift Boekblad 169(2002)(feb.16-19), aanwezig in de bibliotheek. Recensie ook verschenen in: Informatie professional.7(2003)7/8(aug.25). |
|
|
|
|
|