dot
Verfijn zoekresultaat
Print
Klik hier om dit item toe te voegen aan de selectie
Titel De beleveniseconomie : werk is theater en elke onderneming creëert zijn eigen podium
Auteur B.J. Pine II, J.H. Gilmore, Th.H.J. Tromp, I. Jacobs
Plaats van uitgave Schoonhoven
Uitgever Academic Service
Jaar van uitgave 2000
ISBN 90-5261-325-7
Annotatie 322 p. : afb., tab. ; 22 cm. - Met lit. opg. - Met reg.
Oorspr. titel en uitg. : The experience enonomy. - Boston : Harvard business school press, 1999
Trefwoorden beleving, economie, economische theorieën, consumenten, theater, markt, amusement, attractieparken

Samenvatting
Volgens de auteurs is er een nieuw tijdperk aangebroken, het tijdperk van de beleveniseconomie. De klant wordt het nieuwe product, de belevenis van de klant staat centraal. Bedrijven als Disney en Barnes en Noble, in Nederland bijvoorbeeld de Efteling en Scheltema, beseffen dit ook. De theater- en amusementsindustrie wordt als voorbeeld genomen voor deze cultuuromslag. Verslag van een gesprek met Pine over zijn visie in het tijdschrift Boekblad 169(2002)(feb.16-19), aanwezig in de bibliotheek. Recensie ook verschenen in: Informatie professional.7(2003)7/8(aug.25).
Exemplaarnummer
00-458 boek beschikbaar