|
|
![Klik hier om dit item toe te voegen aan de selectie](images/unchecked.gif) |
Titel |
The golden avant-garde : idolatry, commercialism, and art |
Auteur |
R. Sassower, L. Cicotello |
Plaats van uitgave |
Charlottesville, [etc.] |
Uitgever |
University press of Virginia |
Jaar van uitgave |
2000
|
Reeks |
Cultural frames, framing culture |
ISBN |
0-8139-1935-5
|
Annotatie |
XII, 147 p. ; 23 cm. - Bibliografie : p. 139-144. - Met reg.
|
|
Trefwoorden |
kunst, kunstsociologie, kunstenaars, cultureel ondernemerschap, fondsen, techniek, avant-garde |
Niet aanwezig in deze bibliotheek. Wel bij andere bibliotheken, zie![](images/worldcat.gif) |
Samenvatting A philosopher and an artist place the phenomenon of avant garde in different perspectives. They wonder how avant garde artists navigate the cultural, financial and technological challenges in past and present. They draw the conclusion that artists have become adept at manipulating the same forces that they seek to exaggerate and articulate in their work. |
|
|
|
|