dot
Verfijn zoekresultaat
Print
Klik hier om dit item toe te voegen aan de selectie
Titel Smaak : mensen. media. trends
Auteur T. Quik
Corporatieve auteur Bonnefantenmuseum
Plaats van uitgave Zwolle
Uitgever Waanders
Jaar van uitgave 1999
ISBN 90-400-9386-5
Annotatie 272 p. : afb. ; 29 cm. - Met lit. opg.
Trefwoorden beoordeling, kunst, cultuursociologie, esthetica, Maastricht, tentoonstellingscatalogi (vorm)

Samenvatting
Catalogus van de tentoonstelling over Smaak, gehouden in het Bonnefantenmuseum in Maastricht van 2-10-1999 tot 13-2-2000. Rudi Laermans geeft een cultuursociologische schets van het begrip smaakcultuur; Frida Balk ontleedt de taalkundige betekenis van het woord smaak; Anne van der Meijden legt verbanden tussen smaakervaringen en de opvattingen in de communicatieleer. Stephen Bayley licht zijn opvattingen toe over het verschil tussen design en smaak en Jean-Marie Schaeffer bakent de rol van smaak af in het oordeelsproces dat bij de esthetische beschouwing van kunstwerken wordt voltrokken. Verder artikelen over smaak en mode, geuren en smaken, trends en over het probleem van algemeen aanvaardbare criteria van 'goede en slechte smaak'. Annemieke Hoogenboom schrijft over honderd jaar Prix de Rome.
Exemplaarnummer
99-762 boek beschikbaar