dot
Verfijn zoekresultaat
Print
Klik hier om dit item toe te voegen aan de selectie
Titel Lekker naar de bios : een evaluatie van de Albert Heijn bioscoopactie
Auteur J. Huijsdens
Corporatieve auteur Stichting voor onderzoek
Plaats van uitgave Amsterdam
Uitgever Stichting voor onderzoek
Jaar van uitgave 1995
Annotatie 26 p. : bijl., fig., graf., tab. ; 31 cm. - Met lit. opg.
In opdr. van Stichting marketing & communicatie
Trefwoorden publieksonderzoek (vorm), bioscopen, reducties, kaartverkoop, winkels, Nederland, onderzoeksrapporten (vorm)


Samenvatting
In juni 1995 organiseerde Albert Heijn een actie, waarbij bij elke kassabon een bioscoopcoupon werd uitgegeven. Bij inlevering van 4 coupons kreeg de klant het tweede kaartje voor een voorstelling gratis. De invloed van de actie op het bioscoopbezoek was enorm: een grote stijging van het aantal bezoekers vond plaats. Ook de achtergronden van de bezoekers werden onderzocht. Geconcludeerd wordt o.a. dat er geen sprake was van een totaal ander publiek.