|
|
![Klik hier om dit item toe te voegen aan de selectie](images/unchecked.gif) |
Titel |
Lekker naar de bios : een evaluatie van de Albert Heijn bioscoopactie |
Auteur |
J. Huijsdens |
Corporatieve auteur |
Stichting voor onderzoek |
Plaats van uitgave |
Amsterdam |
Uitgever |
Stichting voor onderzoek |
Jaar van uitgave |
1995
|
Annotatie |
26 p. : bijl., fig., graf., tab. ; 31 cm. - Met lit. opg. In opdr. van Stichting marketing & communicatie
|
|
Trefwoorden |
publieksonderzoek (vorm), bioscopen, reducties, kaartverkoop, winkels, Nederland, onderzoeksrapporten (vorm) |
![](images/edoc_key.jpg) |
Samenvatting In juni 1995 organiseerde Albert Heijn een actie, waarbij bij elke kassabon een bioscoopcoupon werd uitgegeven. Bij inlevering van 4 coupons kreeg de klant het tweede kaartje voor een voorstelling gratis. De invloed van de actie op het bioscoopbezoek was enorm: een grote stijging van het aantal bezoekers vond plaats. Ook de achtergronden van de bezoekers werden onderzocht. Geconcludeerd wordt o.a. dat er geen sprake was van een totaal ander publiek. |
|
|
|
|