|
|
![Klik hier om dit item toe te voegen aan de selectie](images/unchecked.gif) |
Titel |
De nulmeting : analyse van het toneelaanbod en het publiek in Arnhem, Eindhoven, Den Bosch en Utrecht van september 1988 tot september 1993 |
Auteur |
L. Ranshuysen |
Plaats van uitgave |
Rotterdam |
Uitgever |
Onderzoeksbureau Letty Ranshuysen |
Jaar van uitgave |
1994
|
Annotatie |
[IV], 71 p. : bijl., fig., tab. ; 31 cm
|
|
Trefwoorden |
marketing, toneel, publieksonderzoek (vorm), Nederland, statistieken (vorm), onderzoeksrapporten (vorm) |
Samenvatting Onderzocht is in hoeverre marketingacties van het project Proeftuinen leiden tot verbetering van bezoekcijfers van het gesubsidieerde toneel. Onderzocht zijn o.a. het aanbod en het publieksbereik. Er blijkt nauwelijks aansluiting te bestaan tussen het aanbod van professionele toneelgezelschappen en de belangstelling van het toneelpubliek. Het aanbod wordt gekenmerkt door complexe, onconventionele voorstellingen, geproduceerd door gesubsidieerde gezelschappen (63%). Vrije producenten brengen vaak eenvoudigere producties uit (18%), die door de grotere zalen waarin deze producties spelen, toch veel publiek bereiken. |
|
|
|
|
|