|
|
|
Titel |
Onderzoek cultuurtrajecten 12-16 : nieuwe initiatieven in de kunsteducatie |
Auteur |
J. Oostwoud Wijdenes, M. van Hoorn |
Corporatieve auteur |
SCO-Kohnstamm Instituut, LOKV |
Plaats van uitgave |
Amsterdam, [etc.] |
Uitgever |
SCO-Kohnstamm Instituut |
Jaar van uitgave |
1997
|
Reeks |
SCO-rapport
;
494 |
ISBN |
90-6813-548-1
|
Annotatie |
IV, 128 p. ; 24 cm. - Literatuuropgave : p. 125-128
|
|
Trefwoorden |
cultuurdeelname in schoolverband, jongeren, Nederland, projecten, evaluatie (vorm), samenwerking |
Samenvatting Verslag van een pilot project dat tot doel heeft de cultuurparticipatie van jongeren te stimuleren door de structuur van de kunsteducatie in het voortgezet onderwijs uit te breiden. Hiervoor zijn een aantal cultuurtrajecten opgezet: lokale of regionale initiatieven van instellingen voor kunsteducatie, voor scholieren van twaalf tot zestien jaar. Het kunsteducatieve programma speelt zich af tijdens de schooltijd, met in het verlengde daarvan buitenschoolse activiteiten. Het bevat actieve, receptieve en reflectieve onderdelen. Culturele instellingen, zoals musea, podia, galeries en muziekscholen worden actief bij het traject betrokken. Uit de evaluatie blijkt dat sommige onderdelen van het traject meer geslaagd zijn dan andere. |
|
|
|
|
|