|
|
![Klik hier om dit item toe te voegen aan de selectie](images/unchecked.gif) |
Titel |
Hoe anders lezen migranten : een onderzoek naar het leesgedrag van Turkse, Marokkaanse en Italiaanse migrantenkinderen in Vlaanderen |
Auteur |
R. Ghesquiere, G. Ramaut |
Plaats van uitgave |
Antwerpen, [etc.] |
Uitgever |
Plantyn |
Jaar van uitgave |
1994
|
Reeks |
Taalcahiers |
ISBN |
90-301-6006-3
|
Annotatie |
174 p. : bijl., fig., schema, tab. ; 24 cm. - Literatuuropgave : p. 145-152
|
|
Trefwoorden |
etnische groepen, lezen, onderzoeksrapporten (vorm), Vlaanderen |
Samenvatting Enkele uitkomsten: het lezen houdt voor vele Turkse en Marokkaanse kinderen verband met hun religieuze wortels: zij hebben naast voorkeur voor geloofsboeken ook waardering voor sprookjes en poëzie, boeken die uit de moedertaal zijn vertaald of die zich in het land van herkomst afspelen. Met name Italiaanse en Marokkaanse kinderen lezen ook strips, bij Turkse kinderen is dit minder het geval. |
|
|
|
|
|