Crowdfunding & het betrekken van bedrijven bij cultuur
TitelCrowdfunding & het betrekken van bedrijven bij cultuur
Auteur
Jaar van uitgave2014
Materiaalboek
Annotatie90 p. : bijl. ; 30 cm
Masterthesis Kunstbeleid en Management, Universiteit Utrecht
Masterthesis Kunstbeleid en Management, Universiteit Utrecht
Onderwerpkunst, cultuur, commerciƫle organisaties, crowdfunding, sponsoring, mecenaat, Nederland, Noord-Brabant, scripties (vorm)
Samenvatting
Deze scriptie is het resultaat van een onderzoek naar de verhouding tussen crowdfunding en cultuursponsoring, met als deelthema's de motieven van bedrijven voor het steunen van cultuur en de bruikbaarheid van crowdfunding daarvoor. Het onderzoek is opgebouwd vanuit een wetenschappelijke reflectie op de geefvormen mecenaat, cultuursponsoring en crowdfunding aangevuld met empirisch onderzoek naar bedrijven die cultuur steunen via crowdfunding. Het empirisch gedeelte is toegespitst op bedrijven die geven via crowdfundingplatform voordekunst.nl en het lokale platform tilburgvoorcultuur.nl.


