Finnish mass media
TitelFinnish mass media
Corporatieve auteur
Plaats van uitgaveHelsinki
UitgeverStatistics Finland
Jaar van uitgave1994
Materiaalboek
ReeksCulture and the media; 1994 : 1
Annotatie292 p. : bijl., fig., tab. ; 25 cm. Met lit. opg. - Met reg.
Onderwerpstatistieken (vorm), Finland, massamedia, televisie, filmindustrie, consumenten, audiovisuele media, muziekindustrie, uitgeverijen, economie, vergelijkend onderzoek (vorm), impact
Digitaal documentNiet aanwezig in deze bibliotheek. Wel bij andere bibliotheken, zie

Samenvatting
Complete description of the entire field of mass media and mass communication in Finland. The statistical analysis is organized under the following headings: mass media, economy and consumption, television, radio, phonograms, video, films, books and libraries, newspapers and magazines and government subsidies for the mass media. International comparative data. The report opens with full-length articles on film distribution channels in Europe, the impacts of the EEA agreement on audiovisual policy, the prospects for internationalization in the print media, the relationships between concentration and contents in mass media, and the use of mass media in everyday contexts.